CommentLover.Com
Sweet Comment @ CommentLover.

Thursday, November 18, 2010

Pengalaman pertama kali naik Flight

hah....sini nak kongsi citer sikit..
pengalaman kali pertama aku naik kapal terbang...
lantak la orang nak kate aku ni darat ke ape...
yang penting sepanjang 19 tahun aku hidup..inilah kali pertama aku naek kapal terbang..
sangat excited..hehehe

lepas je last paper aku, biochemistry( bapak la susah paper ni...aku redha je)...aku terus pack2 barang nak balik..member aku jemput pkul 8 mlm nanti....

kul 8.40 mlm aku tiba di airport Pengkalan chepa..
tibe je di airport, tibe-tibe plak kasut aku tercabut tapak...(hampeh btul)
nasib baik aku bawak selipar spare....dan-dan tukar selipar...
lepas je siap melantak kfc..
aku pun g check in....first time check in...tak pe still berlagak normal..timbang beg dan sebagainye...
pkul 9.30 mlm aku pun pergi beratur nak gi bahagian perlepasan(departure)...
flight aku pkul 10.15 mlm..( semangat gi departure..hehehe)
flight kawan aku pkul 10.10mlm..die naik Air Asia..aku naik Firefly...
sedang elok je sampai kat bahagian departure..terus kawan aku boleh naik flight dah...
aku punyer je..tak announce lagi..
tunggu punyer tunggu punye tunggu...last2 pkul 11 mlm bru announce( haish penat tunggu taw!)
flight firefly kecik je...tapi ok la selesa...
naik2 je terus die bagi arahan pakai seat belt dan ade pramugari wat demo kat depan(boleh tahan cun gak pramugari tu *wink)
sementara die bagi arahan sume flight tu bergerak slow...selesai je sume arahan...
flight tu tibe2 je bergerak laju....aku yang dalam flight tu rasa macam termasuk dalam kerusi die(hehehe punye laju x laju)
time die nak terbang tue (aku bayang kan aku naik roller coaster) hehehe...
syok sangat....lepas tu ok la...
permandangan sangat cantik dari atas...
sampai je kat subang, die landing..tengah syok2 aku tengok view tibe2 tersentak flight dah landing atas darat (hilang konsentrasi)
Aku pun selamat sampai dari Kota Bharu ke Subang...family aku sume dah tunggu..
Pengalaman sangat menyeronokkan...
ni gambar aku baru sampai


baru je sampai

4 comments:

  1. ok la tu... jmat mse berbanding nek bas. hate dat!

    ReplyDelete
  2. hahaha..btul2 mmg jimat mase brbanding naik bas selama 6-7 jam tu..

    ReplyDelete
  3. hover sgt tau akak ni..tapi adek suker!! adek x penah naik flight lagi.best x akak??

    ReplyDelete