CommentLover.Com
Sweet Comment @ CommentLover.

Thursday, February 17, 2011

teringat kenangan masa darjah lima..

apabila aku membaca blog zack zukhairi tadi tibe- tibe aku teringat pulak kenangan aku masa aku sekolah rendah dulu.. nak bace blog zack zukhairi???
meh sini aku nak bagi link die CLICK DI SINI

 Bile aku start je bukak ad bace blog si zack ni..mesti mengekek- ngekek aku gelak sorang2 kat depan laptop ni dah duk kat bilik study.....orang2 dalam bilik study ni pandang slack je kat aku...maklum la masing2 tengah menelaah....biase la duk2 kat U ni waktu exam bukan kire boleh dikatakan setiap minggu je mesti ade exam...tak macam kite zaman sekolah2 dulu...
exam ade dalam setahun 3 kali je...itu pun seminggu...at least die dah tetap kan bile waktu exam..tak macam sekarang lu kena pandai2 la nak bagi mase nak study untuk exam ni...kalau tak memang out la u'oll..

aish...jauh benar aku terpesong ni...pasal ape la sampai duk masuk pasal exam2 plak ni..adeh...

OK, balik pada topik asal iaitu kenangan aku mase darjah 5..
masa sekolah rendah ni macam2 kenangan kite ade...Btul tak sume???

Aku teringat la masa darjah 5 aku baru pindah ke sekolah lama aku...amacam?? pelik tak pindah mestilah kat sekolah baru kan?? yang ko merepek sekolah lama ni apehal....hehehe..memang pindah sekolah lame aku pun..dulu mase aku darjah 1 aku duk sekolah ni..then darjah 2 aku pindah sekolah laen..mase darjah 5 aku pindah balik sekolah lame tu...

Masa ari pertama aku daftar pun aku dah wat hal, mane tak wat halnye..ari pertama boleh plak salah masuk kelas...pergi beratur kat perhimpunan kat kelas orang lain...terkantoi mase cikgu duk panggil name sorang2 la..then cikgu tanye, " name sape yang saye tak sebut??". Aku ngan muke innocent pun angkat la tangan...tak ke kalut cikgu tengok ade budak sesat ni...dah selesai sume aku pun masuk la ke kelas sebenar aku..huhu
masuk2 kelas tak boleh bla...boleh plak aku jumpe balik classmate aku dari sekolah aku yang mase aku darjah 2- 4 kat dalam kelas tu...ko stalker aku ek??hehe..guru kelas memang la baik MRS.TAN...i still remember...i wonder if she is still alive??hm??

aku kat dalam kelas ni tibe2 ditempatkan duduk sebelah mamat yang same sekolah ngan aku dulu..heh apela nasib...dah la aku x bape sekepala ngan die...benci betul aku..mana tak nye slalu duk nganjing aku..kitorang punye gaduh sampaikan kitowang wat sempadan kat meja...sape2 yang barang die melepasi sempadan meja tu..kena bayar 50 sen (masa tu x de la main mahal2)..teruk tak mase tu...memang selalu ar barang die masuk sempadan aku..memg wel-wel aku..hehe

teringat ag. 1 ari tu kelas kitorg bising...sekali Mrs Tan masuk ngan muke die yang bengis tu...marah dalam speaking la..huhuhu..abih 1 kelas sume kena duk rotan ngan pembaris panjang die tu..sakit doh!!..dak2 laki la teruk sampai ade kena rotan 2-3 kali.....memang perit!! kenangan tak dapat dilupakan...

lagi 1 yang aku ingat mase darjah 5 ni...duit mase ni memang banyak abih..mane taknye Mrs. Tan tu bisnes orangnye..selalu duk jual produk2 die dalam kelas...ade yang kes paksa pulak..kitorang ni mase memang innocent..ikut je ape die cakap..die suruh beli kitorang beli..die suruh bayar kitorang bayar...tengok memang lurus betul..

ingat lagi akhir tahun mase darjah 5 tu..boleh plak die ngajar kitorang sekelas cara- cara nak mengait...mana tak nye..kelas kitorang ni macam hantu..sekor-sekor perangai macam setan...mengamuk cikgu sebelah kelas.....maklum la dah lepas pekse akhir tahun..tgu cikgu tande paper je...so, untuk mendiamkan kitorang die suruh kitorang mengait...terime kasih pada die, sebab die la aku pandai mengait...huhu

banyak lagi la kalau nak citer pasal kenangan sampai esok pun tak abih...ini pun dah berjela- jela..penat je orang nak bace...kalau nak pasal Mrs. Tan ag..nanti aku wat entry laen...die memang seorang menarik...

sampai sini saja la coretan saya...

No comments:

Post a Comment