CommentLover.Com
Sweet Comment @ CommentLover.

Friday, February 11, 2011

the worst experience ever in my life..i think so..

Argh!!!! i HATE this date 10.02.2011....
u know what?? this date make my life miserable...maybe one of my friend think this date make up her day...and of course bcoz it is her birthday actually *HAPPY BIRTHDAY TO ALYAA*... but not for me ok!!

hahaha...tibo- tibo den ni duk speaking plak...ayat pun lintang pukang...huhuhu
tapi ape yang aku ckp tu memang betul..aku benci ari smalam iaitu 10.02.2011..

aku tak taw ape nasib malang yang menimpa aku masa ari tu...agak- agak aku ni nak kena mandi bunga agaknya(kepercayaan tahyul)..huhuhu..

meh ni kome nak citer sikit...apekebendenye yang jadi sebenor-sebenor nye pada hari tu..pagi2 tu x dok apo la..ok life mcm biase...g kuliah abih kuliah. and balik bilik..
petang tu tak de kelas tu yang bercdang nak kuar ade urusan nak diselesaikan..

hajatnye petang tu nak kuar kul 2 and then balik pukul 4( nak elak drpd jammed)..pukul 2 pun elok la kuar but damn!!! penyewa keta bagi aku punye la buruk kancil tu..damn hell!! tak penah aku guna kancil seburuk itu..dengan cushion dah terkoyak-koyak...cermin tingkap pun nak runtuh, stereng ketat...bile pulas stereng abih bunyi *crack *crack mcm scary jer..dengan aircond nye sekadar angin je..ceh!! memang malang..

aku pun gi jemput membe aku syimah..die pun ade hal jugak kat bandar...die pun terperanjat tgok keta yang aku sewa...sampai die kata" ko kutip mane keta ni??"...hahaha..

kitorang pun start journey kitorang..tp biase la mule2 kena g isi minyak dulu...sebelum dah sampai ke stesen minyak adelah 1 traffic light.. traffic light kat kelantan memang **lak*..merah die punye la lame....

tak lame lepas tu lampu pun hijau...dan- dan pulak keta ni mati kat tengah-tengah traffic light tu..damn hell!! sampai 4 kali aku cube start...memang tak nak hidup jugak...keta2 kat belakang tu dah macam gam****...x sabo2 sume duk tekan horn *ping!*ping!..last aku decide tekan lampu kecemasan... kitorang agak2 mungkin dah abih minyak kot...kitorang kuar keta...adalah drebar lori marah2 pasal ape tak jalan keta...aku pun mngamuk la" tak nampak ke keta tu rosak..lampu kecemasan duk pasang tu( dlm loghat kelate la)...pahtu die sruh kitorang alih keta ke tepi...(wey!! mcm mne nak alih dah la kitorg berdua pompuan...mmbe aku plak pakai baju kurung)..last2 aku suruh dorang tolong alihkan ke tepi...sikit je die alih...aku mintakla die botol nak gi beli petrol...boleh plak die kata" lori pakai diesel. x pakai petrol" ( bengong..aku mintak botol bukannye mintak diesel die, aku tawla lori pakai diesel!)



last2 la kitorang berdua pun g jalan kaki ke stesen minyak beli botol mineral 1.5 liter tu...pahtu puas pulak nak abihkan air minuman tu..last2 buang je...pahtu beli la petrol...kitorang bawak petrol tu dah macam bawak kencing je...* si membe aku sabar je la..dah la pakai baju kurung masa tu...hari plak dah la betul2 panas terik!

dah tuang petrol sume..aku cube start lagi keta...start..start..x bleh jugak..aku pam minyak tu pun x bleh start jugak...last keta tu berkotik langsung..gamaknye abih bateri...argh!!! tension aku!! dahla panas terik, keta plak rosak, menanggung malu agi keta duk tengah2 traffic light. hanya Tuhan je yang tahu.

aku pun decide call balik tuan punye keta...ade ke die kate tak cukup petrol kitorang isi tu..kena tambah lagi..sh**!! tak kan nak gi ulang balik ke petronas tu..bukannye dekat2, ngan panas terik lagi..last2 call ieka suruh beli petrol..thanz to ieka* wink..sementara tgu minyak tuan keta tu mesej mcam ni "lepas isi minyak tu, pam minyak sampai 30 x then try start"..( ko ingat nak CPR ape kat keta tu!)..then die kate nak datang..

tibe2 ade la 1 keta ni berhenti..die pun tolong start sume..die pun kate memang battery keta ni dah kong..die pun tolong tolak keta tu ke tepi jalan supaya tak halang lalu lintas...ok..cepat gak tuan keta ni sampai..tengah tolak2 sume tibe ade call masuk, tuan keta tu tnye keta duk mne??? (aik, klu tuan die baru sampai...sape yang tolong tolak tadi)*konpius...huhu

tuan keta pun tu pun mintak maaf banyak2 sebab dah menyusahkan kitorang..last2 die bagi kitorang keta viva baru...die bagi free of charge kitorang pinjam sampai pkul 6..(huhuhu heaven sekejap) siap ganti balik duit minyak kitorang dah beli tadi (padahaln duit tu guna tuk isi minyak viva tu pulak, hampeh!)

bayangkanla plan nak g kul 2 blik kul 4, last kul 4 bru nak start journey...dua jam kitorang duk terpacak kat tengah panas tu..badan dah tengik macam ape dah...memang sangat memenatkan semalam...dah start journey, balik dalam jammed...pkul 6.30 smpi blik lepas mandi2 terus pengsan tido..huhuhu

IT IS THE WORST EXPERIENCE EVER IN MY LIFE AND MY FRIEND SYIMAH..



No comments:

Post a Comment