CommentLover.Com
Sweet Comment @ CommentLover.

Tuesday, September 20, 2011

Sudah jatuh, tergolek pulak..

Assalamualaikum

Entry kali ini agak sedih la...maklum la..baca tajuk pun boleh terang tang tang tau yang entry kali ini agak sedih. (eh bukan ke patutnye 'sudah jatuh ditimpa tangga')
peribahasa pun dah tak betul, maklum la dah bertahun- tahun dah tinggal bahasa malaysia ni..huhu( yang ko tulis tu bukan ke bahasa malaysia ke)..

Haish...duk ngarut pulak...nak citer benda laen..menda laen pulak duk ngarut..

Semenjak pulang dari hari minggu ari tu, asyik bernasib malang je. Bermula daripada perjalanan balik sampai la ke hari ni.. perkara malang:

1. Silap memilih seat dalam bas. Terpilih seat atas tayar, haru biru dibuatnye..dah jadi mabuk jalan dah...terlebih gegaran

2. Terlebih tidur dalam bas. Bas dah sampai Kota Bharu pun x sedar agi..nasib baik bas tu tak bergerak ke Rantau Panjang agi..Kalau tak haru aku kena turun kat Rantau Panjang.

3. Penat tak hilang lagi. Kena attend kelas full pulak dari pagi sampai petang.

4. Pada malam itu, tidur lebih pukul 3 pagi duk siap kertas kerja. Keesokan pagi ade klas full dari 8 pagi sampai 5 petang.

5. Yang terbaru, baru ku sedari yang rantai emas saya sudah HILANG!!!. rasa sedih tahap gaban...sampai duk kering dah air mata ini nangis

lebih kurang macam ni la rantai leher saya

Tengok la betapa malangnye nasib saya kebelakangan ini, tapi yang rasa paling malang tu yang ke -5 tu la. Baru petang tadi sedar yang rantai tu dah hilang. Dah la sayang giler- giler kat rantai emas tu.. Beribu- ribu kot beli. dah la nak beli emas pun tunggu 16 tahun sekali je dapat beli...Huk huk huk..

Tetapi saya anggap jela rantai itu bukan menjadi rezeki saya lagi. Andai itu takdir tuhan untuk saya...saya redha...
sangat-sangat sedih..namun ku redha..

Tiba- tiba teringat kat satu ayat dalam surah Al- Baqarah..
" Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui" ( Al- Baqarah: 216)

Saya sentiasa pegang dengan ayat ini...Mari sama- sama doakan supaya saya dapat bertemu lagi dengan rantai emas saya itu...


No comments:

Post a Comment