CommentLover.Com
Sweet Comment @ CommentLover.

Monday, February 13, 2012

Aku benci makan ubat BATUK~!!

Assalamualaikum..

suatu malam yang kelam....lagi sunyi..*kreek kreek (bunyi cengkerik)....
tiba2 terasa sesuatu yang seakan meremang bulu roma..perasan perit menjelma di saat ku cuba menelan air liur....ku seakan-akan sukar untuk bersuara...setelah aku berjaya utk bersuara..suara ku telah bertukar menjadi garau..apakah yang sudah terjadi kpd ku????
* pekk...(kna tempeleng)..

eleh, propaganda lebih la ko ni...cakap je la ko tengah sakit tekak skung...kan senang....wat suspen konon...

*wat muka jerk


ok, betul sume yang kat atas tu cume propaganda semata-mata..intro yang mampu buat anda tidor..ok back to basic...aku skung telah mengalami sakit tekak...al-maklumla musim tak menentu skung..macam2 penyakit la...

sakit tekak sangat menyesakkan lagi menyeksakan...nak bercakap, nak makan, nak minum, nak berkaraoke, nak mengumpat  semuanye terbatas..gara2 sakit tekak punye pasal..bila sakit tekak ni aku pasti, ubatnye hanya antibiotik yang mampu melawan..tak kira la korang kumur 7 hari 7 malam pun confirm tak baikla kalau tak dapat antibiotik dia. gua gerenti *thumbs up

bila dah sakit tekak ni, mula la melarat sampai batuk..ini aku paling benci. antara sebab2 aku tak suka batuk, (ok memang sume orang tak suka sakit) adalah:-
1) batuk boleh menjejaskan percakapan dan pernafasan kita
2) batuk boleh menyebabkan otot abdomen kita tegang, dan otot abdomen menjadi keras
3) batuk boleh mendorong kepada asthma (bagi sesiapa yang menghidap asma spt aku)
4)bila batuk, mesti kena makan UBAT BATUK, ini yang aku paling TAK SUKA sejak kecik lagi
5) byk lagi faktor2 lain, yang lu pikir la sendiri..hehe

dalam banyak2 point kat atas tu, point yang keempat tulah yang paling aku tak suka = kena makan ubat batuk...mungkin sesetengah orang mesti pikir aku ni pelik sebab tak suka ubat batuk...tapi nak buat macam mane itu lah hakikatnya..apabila makan je boleh muntah, itu masa kecik, masa besar ini pun besar kemungkinan boleh muntah jugak..

Di saat ingin menelan ubat batuk, mesti aku berjampi2 dulu ubat supaya aku lebih senang utk telan, ok ini karut. lepas dah jampi2 dulu, aku cuba tutup hidung, sebab kata orang kalau minum sambil tutup hidung, memudahkan kita menelan sesuatu. lepas tutup hidung, cepat2 aku telan ubat batuk, supaya taste bud aku tidak sempat utk sense pada ubat yang lalu atas lidah aku..ok ini kepercayaan aku..(padahal rasa jugak)..bila aku menelan ubat batuk tu, muka aku mesti macam muka jerk, yang aku rasa korang nak lempang2 kalau tengok (lempangla kalau berani, aku kaki2kan kang baru tau)...setelah berjaya telan, saat penyeksaan aku tak berakhir di situ saja, aku trpaksa menunggu selama setengah jam lagi baru boleh minum air. PENANTIAN ITU SATU PENYEKSAAN. Ubat batuk ini pula boleh mengganggu perjalanan kehidupan seharian korang sebab ubat ini menyebabkan mengantuk.
AMARAN: ANDA DILARANG UNTUK MEMANDU ATAU MENGENDALIKAN SEBARANG MESIN SELEPAS MEMAKAN UBAT INI.

ok. full stop


p/s : aku tak faham la orang yang boleh ketagih dengan ubat batuk sama macam ketagihnya menghidu gam. apa yang sedap dengan ubat batuk pun tak faham *muka noob

No comments:

Post a Comment