CommentLover.Com
Sweet Comment @ CommentLover.

Friday, October 1, 2010

sad wif my roommate

semasa aku menulis blog ni, ak sangat-sangat la sedih.

aku sangat sedih dengan roommate aku. sepanjang dah 3 bulan aku meneruskan pengajian di sini aku sangat sedih dengan penerimaan roommate aku. Aku tak faham..kenapa lah die tak boleh terime aku.

dan yang paling- plaing aku sedih, die tak nak menjaga hati aku. sepanjang 3 bulan aku di sini aku berusaha untuk mendalami die, cuba memahami die, cuba menghiburkan hati die.
dan dah pelbagai cara aku dah guna supaya hubungan kami menjadi rapat.
tetapi hampa, satu pun tak berkesan. Aku sedih sangat...

dia macam tak pernah nak hargai aku. Aku tak pernah jumpa manusia 'spesies' ni. dia sangat la pelik. Aku tak tahan lagi. Aku tak tahu nak ngadu kat sape. Aku dah luah kan dekat rakan- rakan karib ku.. Aku lega.

ketika aku keluar daripada bilik, aku bagaikan rasa bebas dan senang hati. Padahal, kebanyakan orang mengatakan bahawa di bilik la tempat yang paling selesa, tetapi berbeza dengan aku.

Apabila aku pulang ke bilik, diri aku bagaikan terseksa. Aku tak tahan lagi. Rasa nak tukar bilik je!!!

macam perkara die dah lakukan pada aku...dan aku cuma mampu sabar je...
sebagai contoh :
  • kite hidup sebagai roommate pasti mempunyai tanggungjawab untuk menjaga kebajikan sesama roommate. Tetapi dia tidak, dia tidak pernah mengejutkan aku subuh, pergi kelas..walhal pada masa tu waktu dah lewat.
  • dia tidak pernah menerima sebarang pelawaan aku, at least jaga la hati aku sikit, setiap benda dan setiap perkara aku beli dan buat tidak pernah aku lupa untuk meperlawa dia, tetapi hampa dia tidak pernah menerimanya.
  • dia amat jarang menjawab pertanyaan aku, setiap kali pertanyaan aku pasti akan dijawab dengan " ntah, tak tahu". tak ke sakiti hati aku macam tu.
  • selalu aku yang memulakan perbualan, dan setiap kali aku memulakan perbualan, dia tidak pernah mengendahkan perbualan aku, dan menyebabkan aku termalu dan terdiam sendiri...huk3 sangat sedih...
byk lagi perkara yang berlaku dan aku sangat sedih....aku tak tahu nak wat apa lagi..dah pelbagai cara aku cuba untuk rapat ngan dia, sebab dia adalah roommate aku. aku sayang dia tapi mengapa dia tidak pernah begitu kepadaku.
aku dah penat cuba berpura-pura happy ketika di bilik. penat mengambil hati die.
aku nak mintak pendapata korang apa yang perlu aku laku kan????!!
tolong la

No comments:

Post a Comment