CommentLover.Com
Sweet Comment @ CommentLover.

Sunday, April 17, 2011

Kecewa dan terkilan

Assalamualaikum,
memang dah lame sangat aku tak update blog ni...rase macam betul2 dah ketinggalan zaman dan cerita-cerita hot yang menarik..
al- maklumla masa sangat- sangat mencemburui aku...yelah sejak aku balik cuti ujung minggu pada 12 mac 2011  aku terus mengharungi hari- hari yang sangat busy dan menyesak kan jiwa..
dengan test yang berderet- deret, dengan assignment yang berlambak yang semakin hampir dengan due date ngan praktis diner ag..ngan meeting ke sana kesini ag..fuh! memang memenatkan dan tension benda mula redha bila study week dah start..mase 1st day study week aku cabut balik rumah tanpa dirancang, aku beli walk in tiket je balik (tiket flight ok!) bapak la mahal nye..tapi nak wat camne hati ni nak jugak balik rumah kerana terlalu tension dgn kehidupan seharian( x leh bla ayat skema)..sampai2 umah terus demam...nampak sangat badan aku pun dah x larat nak menanggung aku..badan aku pun mintak ampun..

Aish jauh sangat aku melalut dari cerita sebenar...tadi mood aku sangat down tapi bila ak dah menulis blog ni aku rasa lega...sebab tu orang kata blog ni kadang- kadang boleh jadi peneman kita..
Aku kecewa? aku terkilan ? sedih ke?
semua menjadi persoalan pada aku...aku sebenarnya tak la sedih sangat ag pun buat apa nak sedih benda yang remeh temeh( kata-kata semangat untuk diri sendiri)...tapi aku nak sedih jugak dan kecewa..

Aku sangat2 kecewa dengan kawan aku... semalam merupakan birthday die iaitu 16 April aku pun dah lama tak contact disebabkan kebusyian hidup tapi aku still ingat birthday die...pkul 12 lebih malam  aku wish la kat die happy birthday...kalau jenis yang kawan yang aku betul2 rapat, aku akan sanggup menghabiskan kredit aku semata-mata untuk wish birthday aku x main la wish kat fb ni kalau kawan yang rapat ngan aku ni. aku pun wish la kat die melalui sms...tetapi betapa kecewa nye aku die sedikit pun tak respon wish aku..nak kate die abih kedit..aku tanye membe aku yang sorang ag, die cakap si die ni ada je respon kat wish die
betapa terkilan nye aku, die langsung tak menghargai aku sbg sahabat. Apalah salahnya respon walaupun hanya dengan hantar "tq" kat aku..aku dah cukup gembira.. Sampainye hati die buat aku macam ni, saya x faham dgn manusia begini...Die sangat sombong dengan saya..Apalah salah saya sampai layan saya begini sekali, saya try call die tapi die x angkat,..last sekali saya antar mesej mintak maaf kat die, die x respon jugak

Apa lah salah aku...tapi xpelah saya dah mintak maaf sayan dah jalankan tanggungjawab saya sbg seorang hamba Allah yang tak pernah lari dari buat kesilapan. dan itu hak die nak memaafkan saya ke x...tapi sedangkan Rasulullah s.a.w boleh memaafkan umatnye apatah lagi die...wallahualam..itu terserah kepada die.

p/s: jangan jadi seperti saya yang terlalu mengharapkan seseorang yang tak pernah hargai nilai sahabat

3 comments:

  1. x apa..memberi itu lebih baik daripada menerima..berikan kasih sayang anda padanya sebagai sahabat, Insya Allah, kalau pun dia tidak membalasnya, Allah akan sentiasa mengetahui niat baik anda..xrugi apa-apa pn kalau kita baik n sayangkan seseorang kerana setiap muslim itu adalah tetap saudara kita.. waalahu'alam.. :) hepi sokmo..xperlu cedih2 ye :)

    ReplyDelete
  2. benar kata Azni tu... :) chill sudah...

    ReplyDelete
  3. anyway thanks korang kerana bagi semangat kat farah...luv u all

    ReplyDelete